zondag 19 april 2009

Rondje Hoorn met ALF



Vandaag na drie keer niet geweest te zijn vanwege slecht weer tijd en goed weer om mee te rijden met de Amsterdamse Lig Fietsers . Blijft altijd wel een beetje vroeg zondag om 10.00 uur...
vandaag konden wij met 7 Alfers de tijd goed gebruiken vooral omdat wij besloten in Voorthuizen dat het nog maar 11 Km is naar Hoorn rijden. Nog een pauze in Hoorn en met wind in de rug terug.
Weg tussen Monnikendam en Broek in Waterland hadden wij de wind pal in de rug, tijd om te knallen... en wel met 45 km/u de grootste versnelling gebruiken.....
Op de voorgrond Bas met zijn oranje Fujin die bedreven is om met losse handen te rijden, kilometers lang....:)
Alweer een prachtige tocht, 100km.

3 opmerkingen:

  1. Ik herken 2 mensen die ook op het paastreffen waren , Mick en Bas , Waar was jij silverbaron met de Paas ? vlg jaar meegaan man.

    voor dat je het vraagt , ik was niet bij alf vanwege werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. elly en jules ook hoor, ( zag ik op de foto's )

    ik was bij het strand te zandvoort toen ik me ineens bedagt dat dat alf ook reed.... jullie hebben wel 2 kilometer meer gereden wahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, Hans, dus jij bent die mytische 'Silverbaron' nu heb ik je blog gevonden hoor!
    Het was de snelste terugtocht met Alf die ik me heugen kan inderdaad.
    Juist in dat hoge versnellingsgebied presteert de Nexus inter-4 naaf op z'n slechtst en ik kwam dan ook duidelijk iets tekort rond de 40 p.u. Ik ben bezig spullen te krijgen om 'r 'n echte Thys CVT van te maken (met 'n andere achtervork via Thys ID).
    Maar het was natuurlijk zwz gezellig en interessant.
    Zelf vond ik wel hilarisch het moment dat Elly meende dat ze ijs verdiend had "maar alleen Italiaans ijs".
    Waarop ik de eerste de beste witte camper de vraag toewierp "of 'ie ijs had!?".
    Catch the moment!

    BeantwoordenVerwijderen