maandag 9 februari 2009

Kojak time!



Slick time...Deze banden zijn zo glad als het hoofd van Telly Savalas en uw Baronrider.
Wilde al een tijdje de Vredestein Monte Carlo SD's vervangen. Niet omdat deze versleten zijn in tegendeel, het zijn betrouwbare stevige banden . Maar aangezien uw Baronrider niet ermee forens en er alleen in de polder aan het racen is wilde ik dunnere en snellere banden hebben.
De MC's van 37mm breed(35 gemeten) hebben reflektie en dynamo wangen en pompte ik op 4.5 bar(meer als 5 bar maakte het alleen maar oncomfortable, niet sneller).
De Kojak's van 35mm breed (32 gemeten) hebben alleen een fraaie grote witte 'Schwalbe' en 'Kojak') opdruk, pompte ik op tot 5 bar. Dit bleek wel een goede druk te zijn met mijn 1.85 lengte en 85 kg totaal, dat is inclusief Baron, kleding en bagage!
De 406 voorband gemonteerd met een SV6A Extralight binnenband met EasyFit glijmiddel wat het eromheen leggen net wel wat makkelijker maakte, bij het oppompen centreerde de band zich automatisch goed.
Eerste indrukken : Snel en Comfortabel!
Ondanks dat de Kojaks smaller, harder rubber hebben en harder opgepompt zijn als de MC's, toch iets meer demping van trillingen als de MC's.
Heb de indruk dat de Kojaks me min. 1km/u snelheidswinst leveren?! t.o.v de MC's.

Proefritje Marken 45 km, 30km/u gem.(zonder pauze gerekend, Japanse bollen gekocht bij de Deen supermarkt Marken)
Nog steeds IJs en sneeuw op het IJsselmeer....

1 opmerking:

  1. Ja die 1km/u zit er zeker wel in, maar een kojak dempt nog heel goed bij 6 bar, en is dan nóg sneller. Ik zou zeggen probeer het eens, comfort komt bij mij niet op de 1e plaats, maar doordat de kojak dunne wangen heeft is hij heel comfortabel. Mijn ervaringqua comfort: een gewone band = kojak + 1bar (=+1.5km/u ;-))
    Veel plezier ermee, en kijk uit bij vuiligheid!

    BeantwoordenVerwijderen