zondag 28 juni 2009

Forten route - 190Km



09.00 vertrek met 12 enthousiastelingen vanaf Amsterdam CS en al lekker 20 graden C.
Dat zou de rest van de dag op lopen tot 27 graden en geen wind.Verkoeling alleen door te fietsen...
Prachtige route, wel erg toeristisch door schapenweiden en koeien zie foto...
een schaap reageerde wel heftig op de claxons die sommige van ons gebruikte , wel eens een schaap in 1 seconde om zijn eigen as zien draaien? opbrekingen omleidingen, bejaarde zondagsfietsers die naast elkaar blijven fietsen, kleine ongelukken (ondergetekende in (zachte) berm beland na gevallen te zijn over een richel van 1 cm ...) had wel mijn helm op maar viel op mijn zij zoals veel ligfietsers vallen.Meer al 6 uur over gedaan voor de eerste helft daarna het tempo iets opgevoerd zodat wij 21.30 weer in Amsterdam waren inclusief elkaar kwijt raken in Volendam en diner in een restaurant waar de mannen dik waren en de vrouwen allemaal blond...Wel gezellig daar en goed eten met likopstuk bediening(Bijdehandte opmerkingen werden fijntjes gepareerd....)
Even op het terras van cafe Scharrebier een La Chouffe van de tap gedronken als afsluiting van deze lange maar geslaagde dag.

3 opmerkingen:

  1. Mmm... La Chouffe. Dat heb ik dus gemist. Nah, ik moest nog 32km naar huis om het totaal op 209.5 te zetten. Met een Sjoeffie in mijn benen was dat niet gelukt. Zit nu na een heerlijke douche aan mijn tweede La Trappe Trippel met een moe maar voldaan gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hans was een leuk rondje, heb je ook zin om mee te rijden binnenkort rond het ijsselmeer?
    Andre Raptobike

    BeantwoordenVerwijderen